Pàgina inicial
CERCA AVANÇADA

ESGLÉSIA DE SANT JOSEP

Enviar un enllaç d´aquesta pàgina.Versió per imprimir.
Vilanova i la Geltrú - Església de Sant Josep


L’església de sant Josep és l’església de l’antic convent de carmelites i hospital de sant Josep. Data d’entre 1735 i 1784 i es un clar exponent d’arquitectura barroca, de línies molt sòbries, amb nau central i dues naus laterals. Es troba adossada a les noves instal·lacions de l’actual hospital.

Vilanova i la Geltrú - Església de Sant Josep


La façana presenta una porta d’accès de tipus adovellat de mig punt, amb una petita capella al damunt amb una imatge de la Mare de Déu del Carme, damunt de la qual hi ha una gran obertura flanquejada per sengles escuts al·lusius a l’ordre. L’edifici és cobert a doble vessant, dibuixant a la façana un timpà, per sota del qual s’obre un òcul. Al creuer del temple s’aixeca un cimbori, visible des de la part posterior del conjunt.

Vilanova i la Geltrú - Església de Sant Josep
Vilanova i la Geltrú - Església de Sant Josep


El campanar d’espadanya de dos pisos, amb dues obertures a la part baixa i una a la part superior es troba en un lateral del conjunt arquitectònic. Els anys quaranta i cinquanta del segle XX va fer les funcions de temple parroquial mentre es duia a terme la restauració de l’església de sant Antoni Abat.

Vilanova i la Geltrú - Església de Sant Josep

Consorci de Turisme

BUTLLETÍ

Vols rebre informació puntual?
Subscriu-te!
[Baixa]
festacatalunya · Tel. 938046359 · contactar · crèdits · avís legal · mapa web
Diputació de Lleida Diputació de Girona Diputació de Barcelona Diputació de Tarragona