Aquesta torre romànica, amb posteriors afegits i remodelacions del segle XIX (falsa barbacana de maó vist i finestral neogòtic) s’alça en un turonet amb vistes a la plana del Llobregat, dominant els conreus a banda i banda del riu.
|
L’antigament anomenada Torre d’Eles, és una torre defensiva de planta circular que data del segle X, encara que la part que ha arribat a nosaltres correspon als segles XI-XIII. Adossades a la torre s’observen, en molt mal estat de conservació, les restes d’un gran casal d’època gòtica, de parets de tàpia reformat en estil neogòtic durant el segle XIX, amb uns arcs diafragmàtics de pedra de notable interès a l’interior. Les reformes portades a terme durant la dinovena centúria dotaren al conjunt d’un aspecte de castell neovedieval amb torres de defensa i merlets.
|
|
El nom actual de la torre prové de la família que l’habità durant els segles XVI i XVII, els Salbà. El 1716 fou confiscat per haver donat suport a la Generalitat a favor de l’arxiduc.
|
|