|
|
|
El temple parroquial de Santa Maria
és un edifici d’etil gòtic, construïts entre els segles XIII i XV. És un temple d’una sola nau i capelles laterals, coberta amb volta de creueria. La capçalera la formen set capelles radials entorn del presbiteri. L’estructura se sosté amb arcs apuntats amb una sola clau de volta. A les capelles de la capçalera hi trobem finestrals d’arc apuntat amb vidrieres de colors, malgrat que les originals es perderen el segle XVIII en un incendi que sofrí l’edifici, fet en el qual també es van perdre l’orgue, el retaule de l’altar major i els de les capelles.
Cal destacar una peça artística de gran valor, el retaule d’alabastre de Sant Llorenç
, del segle XIV, presidit pel sant homònim amb un llibre i les graelles del martiri. A la part superior hi ha representada l’Anunciació, a la predel·la inferior la Passió i a la part central escenes de la vida del sant.
|
A la part exterior del temple destaca el robust campanar
de base quadrada, d’estructura gòtica, rematat per una balustrada barroca. Sobre la clau de volta de la capçalera de l’església s’aixeca el petit campanaret
gòtic.
|
|
Finalment, cal destacar la portalada
, corresponent a l’estil gòtic tardà. Presideix aquesta portalada, dins d’un timpà, una imatge de Santa Coloma
, de factura més antiga que la portalada.
|
|
|