Pàgina inicial
CERCA AVANÇADA

RENOVATIO ARRAGONIS A SABADELL

Propera edició: 04/05/2013a 05/05/2013
Enviar un enllaç d´aquesta pàgina.Versió per imprimir.
Sabadell - Renovatio Arragonis (Foto: http://arraonaromana.blogspot.com)
Sabadell - Renovatio Arragonis (Foto: http://arraonaromana.blogspot.com)


Renovatio Arragonis a Sabadell són unes Jornades de Reconstrucció Històrica de l’Època Romana. Sabadell vol retrobar-se amb el seu passat romà organitzant aquestes jornades, que tindran lloc al Parc de la Salut (ctra. de Caldes, Sabadell). Estan organitzades per l’Associació Cultural Arraona Romana, amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell.

En edicions anteriors es va poder comprovar l’arribada dels romans a Sabadell, mitjançant la construcció de la Via Augusta i com vivien els nostres avantpassats a través de la recreació que anomenem "un dia en la vida d’un senador romà".

Sabadell - Renovatio Arragonis (Foto: http://arraonaromana.blogspot.com)
Sabadell - Renovatio Arragonis (Foto: http://arraonaromana.blogspot.com)


L’esdeveniment, en aquesta edició, fa un pas endavant i es converteix en un festival de l’època clàssica, donant entrada a diferents grups que recreen altres cultures, a part de la romana.

Amb l’excusa de commemorar l’arribada dels romans a hispania, també es mostrarà al públic com eren i com vivien altres pobles que ja es trobaven a la península: els grecs i els ibers. Per això comptarem amb la presència del grup de reconstrucció de l’època grega ATHENEA PROMAKHOS i com a nou convidat el grup IBERCALAFELL, que ens mostrarà com vivien els pobles ibers.

Quant a la vessant romana, es presentarà en societat el grup de recreació històrica d’Arraona Romana, els EVOCATI APRI SCIPIONI, que s’han especialitzat en recrear l’exercit romà de l’època de la Segona Guerra Púnica.

I per completar les jornades tindrem divulgació arqueològica, tallers infantils, cuina romana, exposició i venda de llibres de temàtica romana i la presentació dels tallers d’arqueologia i món romà per escoles.

Dues jornades per gaudir i aprendre una mica més de cultura clàssica i a la qual us esperem a tots i totes.

Per a més informació: www.arraonaromana.org

Sabadell - Renovatio Arragonis (Foto: Isaac Álvarez)
Sabadell - Renovatio Arragonis (Foto: Isaac Álvarez)





Espectacles
DISSABTE 7

Activitats a la tarda
De 16 a 18 h. Talleres infantils, Cuina Romana, Taller d’Arqueologia i Món Roma, i Taberna Libraria.
De 16 a 17 h. La vida a l’antiga Grècia, a càrrec d’ATHENEA PROMAKHOS
De 17 a 18 h. Presentació de l’exercit romà de l’època republicana, a càrrec dels EVOCATI APRI SICPIONI
De 18 a 19 h. La vida cotidiana en el món Iber, per IBERCALAFELL.
De 19 a 20 h. Recreació d’una batalla durant la Segona Guerra Púnica.



DIUMENGE 8

Activitats a matí
De 10 a 11 h. Talleres infantils, Cuina Romana, Taller d’Arqueologia i Món Roma, i Taberna Libraria.
De 10 a 11 h. La vida a l’antiga Grècia, a càrrec d’ATHENEA PROMAKHOS
De 11 a 12 h. Les classes socials en el món Iber, per IBERCALAFELL.
De 12 a 13 h. Presentació de l’exercit romà de l’època republicana, a càrrec dels EVOCATI APRI SCIPIONI
De 13 a 14 h. Recreació d’una batalla durant la Segona Guerra Púnica.
14 h.- Cloenda de les jornades.


Centre informacio 1

Consorci de Turisme

Població: Sabadell

BUTLLETÍ

Vols rebre informació puntual?
Subscriu-te!
[Baixa]
festacatalunya · Tel. 938046359 · contactar · crèdits · avís legal · mapa web
Diputació de Lleida Diputació de Girona Diputació de Barcelona Diputació de Tarragona