| ||||||
PODEU VISITAR-LO VIRTUALMENT EN 360º A partir de 1937 el municipi de la Garriga prengué una especial protagonisme en el desenvolupament de la Guerra Civil amb l’habilitació d’un camp d’aviació al pla de LLerona, el camp d’aviació de Rosanes. Les instal·lacions d’aquest camp d’aviació per a l’acció de l’aviació republicana als fronts del Segre i de l’Ebre i en la defensa de Barcelona fou decisiva. Des d'aquest i altres aeròdroms, es van fer tots els possibles per aturar els bombardeigs indiscriminats de l'exèrcit franquista.
| ||||||
Diversos plafons explicatius, dues estacions d'interpretació i banderoles direccionals permeten al visitant conèixer la història d'aquest aeròdrom, de com l’agost de 1937 el cap d’aviació de Sabadell va prendre el control del camp amb un grup de soldats i una flota d’entre 10 i 12 avionetes. És un circuit perimetral al voltant del camp d’aviació que ens presenta alguns dels elements que el configuraven: els refugis, la torre de control, els edificis dels comandaments, el menjador, l'hangar i la garita de vigilància.
| ||||||
| ||||||
Cal destacar el conjunt format per la casa i hangar Esteve Fernández, l’element més representatiu de l’arquitectura racionalista de la comarca i exemple únic d’aquest moviment artístico-arquitectònic a La Garriga, malgrat haver perdut algunes de les seves característiques originals en les últimes intervencions. L’edifici de l’habitatge consta de planta baixa, pis i altell, amb coberta de pissarra. L'hangar es compon de dos cossos adossats, un de planta quadrada en forma de torre i un altre de planta rectangular amb arrebossat i pintat de blanc, amb coberta corba.
| ||||||
| ||||||
Les instal·lacions del camp d’aviació de Rosanes a La Garriga, inicialment utilitzades per l’aviació de guerra, a partir de 1995 es convertiren en camp d'ultralleugers, la casa com a seu social i l’hangar recuperà el seu ús original, donant cabuda a una avioneta.
| ||||||
| ||||||