Ruta de l'Avenc i Serra de Sant Antoni a Cunit

Cunit - Avenc de Sant Antoni (Foto: Cunit Turisme)
Cunit - Sant Antoni (Foto: Cunit Turisme)

Itinerari curt, molt variat i atractiu, que ens porta a la Serra de Sant Antoni i el Turó de l’Avenc. Transcorre per la zona més muntanyosa de Cunit, amb bones vistes del municipi. Destaca la visita a l’avenc de Sant Antoni, una petita cova d’uns 40 metres de longitud repartits en dues galeries.

Recorregut senyalitzat amb marques de color BLAU.

DESCRIPCIÓ:
Sortim de la Plaça Catalunya, per l’Avinguda de la Font i seguirem per la carretera de Clariana fins davant del Camp de futbol. Agafem a la dreta un bonic corriol que voreja l’antiga pedrera i s’enfila a la serra de Sant Antoni, on tenim bones vistes de la zona litoral de Cunit. Després de passar pel costat d’un dipòsit aviat girem a l’esquerra, creuant la carena i baixant per terreny pedregós a la carretera de Sant Antoni, que seguirem fins creuar l’autopista. Després, girem a la dreta en una esplanada, per seguir primer per un camí ample i agafar després a l’esquerra el corriol que ens portarà a l’Avenc de Sant Antoni. És una petita cova, de més de quaranta metes, amb dues galeries, en la que es poden observar restes d’estalactites, estalagmites i alguna columna calcària. Veiem la claror que ve de la que era l’obertura natural de la cavitat. Sortim a l’esquerra i pujarem per una bonica carena secundària que ens portarà a la principal, que separa els termes de Cunit i Cubelles. Seguirem el bonic camí carener, baixant a la dreta, fins a trobar el trencall que ens portarà al fondo de la Garsa, on travessarem l’autopista i sortirem a la carretera que puja al Coll de Sant Antoni. Aquí girem a la dreta per una pista de terra que ens portarà de nou a Cunit.

NOTES:
Cal evitar les hores centrals del durant l’estiu. Resulta agradable fer la ruta a mig matí a l’hivern i a partir de mitja tarda o al vespre durant l’estiu. Cal portar aigua i calçat esportiu o preferentment de muntanya, ja que hi ha trams costeruts i pedregosos. Malgrat el desnivell, com que el recorregut és curt, és apta a majors de 6 o 7 anys. Recorregut ciclable per fer en BTT, entre el 85 i 95%, segons el nivell de cadascú.

Sortida: Plaça Catalunya
Longitud: 6,4 km
Temps en moviment: 1h 40 min
Temps total: 2h 30 min

Centre informació 1

Població: Cunit

Fires, Festes i Activitats

Visita els Pobles i Ciutats de Catalunya

Omple almenys un camp, la resta els pots deixar buits
Cunit - Ajuntament
On Menjar a Cunit
On dormir a Cunit
Cunit - Agenda Cultural
Vols rebre els nostres butlletins
Facebook Festacatalunya
Instagram
Municipis senyalitzats amb QR. Visita autoguiada
A cau d�orella
amic, mitjans d�informació i comunicació OJD