Amposta - Festival de Food Trucks 2024

Ruta del poblat iber del Fondo del Roig de Cunit

Visita Virtual

PODEU VISITAR-LO VIRTUALMENT EN 360º

Cunit - Poblat Iber (Foto: Cunit Turisme)

Itinerari molt curt, senzill i planell que ens porta al jaciment ibèric del Fondo del Roig. Travessa pirmer per una massa forestal de protecció local ben conservada i després la zona més agrícola de Cunit amb terres planes i fèrtils dominades per vinyes, garrofers, fruiters i algun camp de cereals. El poblat ibèric, descobert durant les obres de construcció de l’autopista C-32, és un establiment rural actiu entre els segles IV-III a.C.

El recorregut es troba senyalitzat amb marques de color VERMELL.

DESCRIPCIÓ:
Sortim de la Plaça de l’esglèsia, baixant pel C/ Sant Antoni i l’Avgda. de la Font per pendre l’Avgda Barcelona fins al C/ de la Creueta per la zona de Valparaíso Muntanya, on agafem el camí que ens portarà a la Baronia que creuarem pel C/ Rocallaura. Seguirem en direcció NW per una zona boscosa o n’hi ha nombrosos camins, deixant la finca de Cal Borges a la dreta i el Rectoret a l’esquerra per una zona boscosa i agradable que ens portarà a la travessa dels Íbers, just davant del Jaciment Iber del Fondo del Roig. Continuarem el camí de tornada, agafant el petit corriol que va paral·lel a la carretera en direcció est, fins davant del pont de l’autopista, on agafem girtant a la dreta un petit corriol que ens portarà a la finca de Cal Borges. Just a l’entrada de la finca, també a la dreta surt un petit corriol que al costat d’un camp de cirerers porta fina el dipòsit de Valparaiso Muntanya. Seguirem aquesta ampla pista forestal que ens tornarà a Cunit, arribant a la Plaça Clara Campoamor per continuar pel C/ Montblanc primer i Lligabosc desprès de baixada per a enllaçar amb el C/ Montserrat Roig i l’Avgda la Font, per retornar al punt de sortida.

Cunit - Poblat iber del Fondo del Roig

NOTES:
Cal evitar fer el recorregut a les hores centrals del dia durant els mesos de més calor Resulta agradable fer-lo a mig matí a l’hivern o a mitja tarda i vespre durant l’estiu. Apta per a majors de 4 o 5 anys. Cal portar aigua, sobre tot de cara a l’estiu. Recorregut ciclable en BTT al 100%

Sortida: Plaça Catalunya
Longitud: 5,2 km
Temps en moviment: 1h 15 min
Temps total: 2h

Curiositats

Cunit - Poblat iber del Fondo del Roig

Trobem una estació d’interpretació que mostra com era la vida quotidiana dels seus habitants: què menjaven, què cultivaven, quines eines utilitzaven al camp, quins sistemes d’emmagatzematges usaven… en aquest assentament, que va estar en actiu des del segle IV al III aC.

Es tractava d’un establiment vinculat a la producció agrícola, emmagatzematge de cereals, oli i vi i a l’explotació d’una via de transhumància que comunicava la costa amb l’interior.

Població: Cunit

Fires, Festes i Activitats

Visita els Pobles i Ciutats de Catalunya

Omple almenys un camp, la resta els pots deixar buits
Cunit - Ajuntament
On Menjar a Cunit
On dormir a Cunit
Cunit - Agenda Cultural
Vols rebre els nostres butlletins
Facebook Festacatalunya
Instagram
Municipis senyalitzats amb QR. Visita autoguiada
A cau d�orella
amic, mitjans d�informació i comunicació OJD