| ||||
PODEU VISITAR-LA VIRTUALMENT EN 360º | ||||
L'estació de la Granada, situada al punt quilomètric 51,7 de la línia Tarragona-Barcelona-Portbou. El ferrocarril va arribar a la població el 15 d’abril de 1865 amb la inauguració de la línia entre Tarragona i Martorell, aleshores a càrrec de la Companyia del Ferrocarril de Tarragona a Barcelona i França –TBF-. | ||||
El 2005 l’estació de la Granada passava a dependre d’Adif. Fins l'any 2008 va disposar d'una via d'enllaç amb la base de muntatge de la LAV a Vilafranca. El 2009 es va instal·lar una passarel·la de vianants per a connectar l’estació amb el polígon industrial dels Fondos de l’Estació.
Text extret de: www.trenscat.com | ||||
Els plànols de la línia entre Martorell i Vilafranca foren signats per D. Planas Molins i per Miguel de Bergue; el tram penedesenc fou obra del jove enginyer Josep Puig i Llagostera. La inauguració el 15 d'abril del 1865 va consistir en un recorregut de Barcelona a Tarragona de l'ex-diputat Pascual Madoz, convidat per l'empresa Compañia de Ferrocarril de Tarragona a Barcelona y Francia" (T.B.F.). Inicialment sortien dos trens, un al matí i l'altre a la tarda, cap a Barcelona i altres dos cap a Tarragona. Era molt notable pas de trens de bestiar en unitats formades fins i tot per 17 vagons, dues màquines i dos frens. Tampoc hi faltava el transport de soldats de la caserna de Vilafranca. Pel que fa a les estacions del recorregut, inicialment eren un total de 11, Tarragona, Altafulla, Torredembarra, el Vendrell, l'Arboç, Santa Margarida i els Monjos, Vilafranca del Penedès, La Granada, Sant Sadurní d'Anoia, Gelida i Martorell.
|