Estació del tren de la Granada

Visita Virtual

PODEU VISITAR-LA VIRTUALMENT EN 360º

La Granada - Estació del tren

L'estació de la Granada, situada al punt quilomètric 51,7 de la línia Tarragona-Barcelona-Portbou. El ferrocarril va arribar a la població el 15 d’abril de 1865 amb la inauguració de la línia entre Tarragona i Martorell, aleshores a càrrec de la Companyia del Ferrocarril de Tarragona a Barcelona i França –TBF-.

El 1891 la línia de Tarragona a Barcelona s’annexionava a la companyia Madrid a Zaragoza y Alicante –MZA-. El 1941 l’estació de la Granada passava a formar part de RENFE i el 1957 s’electrificava la línia. El 1986 es finalitzava la doble via entre Martorell i Sant Vicenç de Calders. Entre els anys 2001 i 2003 el pas de la nova línia d’alta velocitat de Madrid a Barcelona pel costat de l’estació va suposar l’enderroc de l’antic moll de mercaderies i el desmantellament de la via que donava servei al polígon dels Fondos de l’Estació.

La Granada - Estació del tren


El 2005 l’estació de la Granada passava a dependre d’Adif. Fins l'any 2008 va disposar d'una via d'enllaç amb la base de muntatge de la LAV a Vilafranca. El 2009 es va instal·lar una passarel·la de vianants per a connectar l’estació amb el polígon industrial dels Fondos de l’Estació.
 

Text extret de: www.trenscat.com

La Granada - Estació del tren

La Granada - Estació del tren
La Granada - Estació del tren

La Granada - Estació del tren
La Granada - Estació del tren

La Granada - Estació del tren


 

Curiositats


La línia que comunicava Martorell amb Tarragona de 73,2 quilòmetres havia de posar-se en funcionament el 30 de juny de 1864 però diversos incidents van provocar el retard de les obres i no els trens no van circular fins el 15 d’abril de 1865; entre els problemes més destacats cal citar un esfondrament de terres a la trinxera de la Granada. La resta de trams que comunicaven Barcelona amb València ja estaven en funcionament: de Barcelona a Molins de Rei (1853), de Molins a Castellbisbal (1856), de Castellbisbal a Martorell (1859), de Benicàssim a Amposta i Tortosa i a Tarragona (12 de març de 1865).

Els plànols de la línia entre Martorell i Vilafranca foren signats per D. Planas Molins i per Miguel de Bergue; el tram penedesenc fou obra del jove enginyer Josep Puig i Llagostera.

La inauguració el 15 d'abril del 1865 va consistir en un recorregut de Barcelona a Tarragona de l'ex-diputat Pascual Madoz, convidat per l'empresa Compañia de Ferrocarril de Tarragona a Barcelona y Francia" (T.B.F.).

Inicialment sortien dos trens, un al matí i l'altre a la tarda, cap a Barcelona i altres dos cap a Tarragona. Era molt notable pas de trens de bestiar en unitats formades fins i tot per 17 vagons, dues màquines i dos frens. Tampoc hi faltava el transport de soldats de la caserna de Vilafranca.

Pel que fa a les estacions del recorregut, inicialment eren un total de 11, Tarragona, Altafulla, Torredembarra, el Vendrell, l'Arboç, Santa Margarida i els Monjos, Vilafranca del Penedès, La Granada, Sant Sadurní d'Anoia, Gelida i Martorell.


Text extret de www.150ftm.cat


 

Població: La Granada

Fires, Festes i Activitats

Visita els Pobles i Ciutats de Catalunya

Omple almenys un camp, la resta els pots deixar buits
Granada, La - Ajuntament
Vols rebre els nostres butlletins
Facebook Festacatalunya
Instagram
Municipis senyalitzats amb QR. Visita autoguiada
A cau d�orella
amic, mitjans d�informació i comunicació OJD 
Festacatalunya · Tel. 938046359
Contactar · crèdits · avís legal · Mapa Web