|
L'estació de Centelles va ser oberta al trànsit ferroviari el 8 de juliol de 1875 amb la posada en marxa del tram de 40 km entre les estacions de Granollers i Vic en la línia que pretenia unir Barcelona amb Sant Joan de les Abadeses, des de Granollers, essent inaugurada oficialment el 12 de març de 1876. Les obres van anar a càrrec de la societat Macià i Brocca. Aquesta empresa va completar les obres des de febrer de 1871, sent anteriorment iniciades per la Companyia del Camí de Ferro del Nord de Catalunya. El retard en la inauguració es va deure a la Tercera Guerra Carlista.
|
|
El Pont de ferro es va construir el 1909, segons projecte de l'enginyer manresà Josep Playà i Suñer, quan encara no hi havia habitatges a l'altra zona de l'estació i la ubicació d'algunes indústries feia necessari el trànsit dels treballadors des del nucli històric.
|
|
Es tracta d’un pont de baranes de ferro que uneix la Centelles històrica amb la zona esportiva i les noves edificacions situades a l'est del nucli. La seva amplada aproximada és de dos metres. La seva funció és la de pas de vianants per sobre la via del tren. La part central del pont es recolza sobre un peu de ferro. L'estructura metàl·lica de les baranes li dona un aire de solidesa, amb formes geomètriques.
|
Dos grans pilars de totxana marquen l'inici i la fi del pont. S'hi accedeix per uns grans graons de pedra que conformen dos arcs lleugerament corbats. La base està feta amb paviment (amb 16 lloses de 3 metres aproximadament).
|
|
|