Encenalls, trills, filosa, cendrada, filigrana, ronsal, bocabat, rodells, alambí, obra negra, llata, tornaganxes..., paraules gairebé en desús que ens ajuden a recuperar la identitat pròpia.
Un nou concepte de fira a l’entorn d’una bona taula, d’un bon àpat, d’un producte de la terra... Una nova forma de fomentar el turisme del nostre país i promocionar els nostres productes.
Trobada de mercaders i comerciants que es reuneixen en una població de forma regular. Aiguabarreig de productes, de gent, de colors i d’aromes: això és un mercat.
Comprar, vendre, intercanviar experiències, regatejos... Tot això ambientat en un període històric concret per tal de dotar la celebració d’una singularitat que la fan diferent.
Oferta al públic d’activitats comercials que configuren el desenvolupament econòmic d’un indret. Mil i un productes diferents en un espai obert a la trobada mercantil.
Catalunya disposa d’una amplia programació de fires al llarg de l’any. Perquè el ciutadà i els diversos sectors implicats les tinguin al seu abast, resten catalogades anualment de forma oficial.