Oficina de Turisme de Figueres
Plaça de l'Escorxador, 2
17600
Tel: 972 503 155
Oficina de Turisme de Figueres
Plaça de l'Escorxador, 2
17600
Tel: 972 503 155
L’esdeveniment, organitzat per l’Ajuntament de Figueres i el Museu del Joguet de Catalunya, tindrà expositors, la majoria provinents de Catalunya, de la resta de l'Estat i de països com França, Holanda i Alemanya.
La trobada de joguets figuerenca compta amb la col·laboració del col·leccionista de joguines Guy Ablard, de la Diputació de Girona, Dystopian i de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona. Permetrà conèixer, comprar, vendre o intercanviar joguines de col·lecció. S’hi poden trobar peces de col·leccionisme com nines, trens, cotxes, titelles, trencaclosques, cromos, retallables, patinets avions i còmics, entre altres. Durant la jornada, hi haurà un espai de jocs de rol a càrrec de Dystopian.
Aquesta edició homenatja Josep Maria Joan i Rosa, fundador, director i ànima del Museu del Joguet de Catalunya que va morir el juliol de l’any passat als 84 anys. Per un costat, és la imatge del cartell, amb una reproducció del pòster de la primera Festa del Joguet, el 1994. Per l’altre, dos anys després es tornaran a repartir 200 baldufes personalitzades, aquest cop amb el seu nom i amb el logotip d’aquesta edició.
Activitats per descobrir el patrimoni i taller d’estampació sobre roba
La Xarxa de Museus de les Comarques de Girona organitzarà dues activitats gratuïtes durant la jornada (d’11 a 13 h) per a nens a partir de 8 i 6 anys, respectivament. Per un costat, hi haurà el taller per aprendre a jugar al joc de taula “Museus en Joc” i descobrir el patrimoni. Per l’altre, el taller “La impremta daurada dels Museus de les comarques de Girona”, un taller d’estampació sobre roba. La impremta daurada és una petita impremta ambulant que fa accessibles tècniques tradicionals d’estampació. Conté un joc de segells amb diferents objectes de les col·leccions dels Museus de les Comarques de Girona, i tinta daurada que permet estampar bosses de tela.
Plaça Catalunya de 9 a 17 h.
Origen