El 1218 el paborde Ferrer Pallarès va fer donació de les aigües de la Font Major de l’Albiol i de la riera al poble de la Selva del Camp. Abastint-se de les aigües d’aquesta Font Major, el 1519 es construí a la vila de la Selva la Font Nova o Font de Mitja Vila.
És una font de dos brocals amb bancs correguts als costats. Per damunt dels raigs dos rombes tangents per un dels seus vèrtexs presenten el superior les inicials en lletra gòtica IHS i l’inferior l’escut de la vila, amb l’alzina sobremuntada per dos coloms i la T. A ambdós costats de la intersecció de dits rombes, en dues superfícies d’igual forma es llegeix 15-19 en caràcters gòtics. Una arcada en forma de visera, que reposa sobre columnes emmarca la font.
En motiu del 800 aniversari, l’any 1965, de l’atorgament de la carta de repoblació per part d’Hug de Cervelló, arquebisbe de Tarragona es posà una placa feta de rajoles de ceràmica amb la següent inscripció: FONT DE MITJA VILA / AIGUA DE LA FONT MAJOR / QUE HAS BAIXAT, TRESCA QUE TRESCA: / PER TANTA AIGUA BONA I FRESCA, / BONA SET QUE DÉU ENS DÓ ! 1165-1965.
Una altra inscripció ens recorda que la font fou reconstruïda el 1954. Una tercera majòlica representa Santa Maria.