El carrer Ciutadans és un dels carrers de Pineda de Mar amb una fesomia més pròpies deguda sens dubte a alguna de les seves edificacions que el fan inconfusible. A partir de l’últim terç del segle XVII algunes de les seves cases són substituïdes per nous edificis.
Can Mallol, datada a la façana de 1776, és una d’aquestes noves edificacions de finals del segle XVIII de planta baixa i dos pisos, caracteritzades per la simetria de les seves façanes, de decoració molt austera i obertures de llinda recta.. Excepte la planta baixa, reformada per la seva adaptació a l’ús comercial, can Mallol ha conservat la seva estructura original.
Sens dubte, però, l’edifici que caracteritza el carrer Ciutadans és la casa senyorial ubicada al núm. 28, de planta baixa i dos pisos. Conserva un gran portal adovellat i un bon nombre de finestres d’ampit, brancal i llinda de pedra.
Els grans finestrals de la planta baixa i alguns de la planta noble presenten reixats de ferro forjat d’una gran bellesa.
Finalment cal destacar les dues finestres polilobulades tardogòtiques o renaixentistes amb un acurat treball escultòric.
Alguna que altra finestra coronella de dues obertures en diferents edificis ens parlen d’aquesta transformació que experimentà el carrer i la vila el segle XVI quan ja s’havia obert el camí de Mar, que facilitava la comunicació amb el litoral, conservant-se així elements d’edificacions més antigues en noves edificacions.