4.- Retaule del Sagrat Cor i la Mare de Déu del Carme de Sant Andreu de Llavaneres

Sant Andreu de Llavaneres - escut

Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres

Plaça de la Vila, 1

08392

Tel: 93 702 36 00

ajllavaneres.cat

[email protected]

4.- Retaule del Sagrat Cor i la Mare de Déu del Carme de Sant Andreu de Llavaneres

Està presidit per dues imatges de factura moderna amb trets classicistes del Sagrat Cor i de la Mare de Déu del Carme.

La festivitat del Carme commemora l’aparició de la Verge a sant Simó Stock, general de l’orde carmelità, el 16 de juliol de 1251 a la localitat anglesa de Cambridge. En aquella aparició, segons la tradició, la Verge es va presentar portant un escapulari a la mà i donant-li li va dir: «Té, fill estimat, aquest escapulari; serà com la divisa de la meva confraternitat, i per a tu i tots els carmelites, un signe especial de gràcia; qualsevol que mori portant-lo, no sofrirà el foc etern. És la mostra de la salvació, una salvaguarda en perills, un compromís de pau i de concòrdia.»


Per aquest motiu des de l’Església es va fomentar i reconèixer l’especial protecció que rebien les persones que portessin sobre el pit un escapulari o una medalla amb la imatge del Sagrat Cor i la Mare de Déu del Carme. D’aquesta forma en situar les figures de Maria i Jesús prop del cor s’expressava físicament l’estimació que els catòlics dispensen a Crist i a la seva Mare.

Aquesta és una molt probable explicació d’aquesta capella amb devocions a priori i aparentment poc relacionades.

Curiositats

Jesús va deixar dotze grans promeses als que, en aprofitar-se de la seva Divina Misericòrdia, participessin en comunions de reparació dels primers divendres. Ell va dir, en una d'aquestes ocasions, a Santa Margarida Maria: "T'ho prometo, per la meva excessiva misericòrdia i per l'amor totpoderós del meu cor, concedir a tots aquells que combreguin els primers divendres de nou mesos seguits, la gràcia de la penitència final; no moriran en la meva enemistat, ni sense rebre els Sagraments, i el meu Cor diví serà el seu refugi segur en aquesta última hora".

El Sagrat Cor de Jesús és una de les tres festes de durant l'any, a la Litúrgia de l'Església Catòlica, que se celebra el segon dilluns després de la festa de Corpus Christi. Després de la guerra civil la seva devoció es va estendre a la península especialment perquè fou promoguda pel papa Pius XII que fou papa des del 2 de març del 1939 fins el 9 d'octubre de 1958. Va profunditzar en la teologia d'aquesta devoció en la seva encíclica "Haurietis Aquas".

Sant Andreu de Llavaneres - Església Parroquial - Retaule del Sagrat Cor i la Mare de Déu del Carme
Sant Andreu de Llavaneres - Església Parroquial - Retaule del Sagrat Cor i la Mare de Déu del Carme
Sant Andreu de Llavaneres - Església Parroquial - Retaule del Sagrat Cor i la Mare de Déu del Carme

Veure la pàgina principal amb totes les experiències

Església parroquial de Sant Andreu de Sant Andreu de Llavaneres

Església parroquial de Sant Andreu de Sant Andreu de Llavaneres

Torna a dalt